title

title
hi

Monday, December 3, 2012

လူထု အေျချပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အမ်ိဳးသား စီမံကိန္း စီမံကိန္းအခ်က္အလက္မွတ္တမ္း (PID)


စီမံကိန္းအခ်က္အလက္မွတ္တမ္း (PID)
(အကဲျဖတ္အဆင့္)
အစီရင္ခံစာအမွတ္။ AB7129

စီမံကိန္းအမည္လူထု အေျချပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အမ်ိဳးသား စီမံကိန္း
ေဒသအေရွ႕အာရွႏွင့္ ပစိဖိတ္ေဒသ
ႏိုင္ငံျမန္မာႏိုင္ငံ
က႑လူမႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရးက႑
လုပ္ငန္းအမွတ္စဥ္ပီ ၁၃၂၅ဝဝ
ေငြေခ်းစာခ်ဳပ္စာတမ္းအေရးေပၚ ျပန္လည္ထူေထာင္မႈေခ်းေငြ
ေခ်းယူသူ^လက္ခံသူျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ
အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ဌာနေက်းလက္ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဦးစီးဌာန
မွတ္တမ္းမူၾကမ္းျပင္ဆင္သည့္ေန႔စဲြေအာက္တိုဘာ ၇ ရက္၊ ၂ဝ၁၂
အကဲျဖတ္မည့္ခန္႔မွန္းေန႔စဲြစက္တင္ဘာ ၁၈ ရက္၊ ၂ဝ၁၂
ဘုတ္အဖဲြ႕ျဖင့္အတည္ျပဳမည့္ခန္႔မွန္းေန႔စဲြႏိုဝင္ဘာ ၁ ရက္၊ ၂ဝ၁၂

ႏိုင္ငံ၏ အေျခအေန

၁။ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသည္ အသြင္ ကူးေျပာင္းမႈ () မ်ိဳး ျဖစ္ၾကေသာ (က) စစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္မွ ဒီမို ကေရစီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္သို႔ () ဗဟို ဦးစီး ခ်ဳပ္ကိုင္ေသာ စီးပြားေရး စနစ္မွ ေစ်းကြက္ စီးပြားေရး စနစ္သို႔၊ () နယ္စပ္ ေဒသ မ်ားတြင္ ႏွစ္ေပါင္း (၆ဝ) ၾကာ လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡ မ်ားမွသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆီသို႔၊ ကူးေျပာင္း ေနေသာ ႏိုင္ငံ ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ အသြင္ ကူးေျပာင္းမႈမ်ား ေအာင္ျမင္ ခဲ့မည္ ဆိုပါက ျမန္မာ့ အေျပာင္း အလဲ အတြက္ ၿပိဳင္ဘက္ ကင္းသည့္ အခြင့္ အေရး တစ္ခုကို ျဖစ္ေပၚ ေစပါ လိမ့္မည္။ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း မွာပင္ ကူးေျပာင္းမႈ တစ္ခု၌ ႀကံဳေတြ႕ ရေသာ အခက္ အခဲမ်ားသည္ အျခား တစ္ခု အေပၚ အက်ိဳး သက္ေရာက္ ႏိုင္သည့္ စိုးရိမ္ ဖြယ္ရာ အေျခ အေန မ်ားလည္း ရွိေန ပါသည္။

၂။ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသည္ ခန္႔မွန္း GDP အေမရိကန္ ေဒၚလာ(၅ဝဝ) ႏွင့္ (၈ဝဝ) ၾကားသာ ႐ွိသည့္ အေ႐ွ႕ အာ႐ွႏွင့္ ပစိဖိတ္ ေဒသမွ အဆင္းရဲဆုံး တိုင္းျပည္ တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ဆယ္စုႏွစ္ မ်ားစြာ အတြင္း ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ အလြန္ နည္းပါး ခဲ့ျခင္း ႏွင့္ အေလးထား ေဆာင္ရြက္မႈ မရွိျခင္း တို႔ေၾကာင္႔ အစိုးရ အဖဲြ႕ အစည္းမ်ားႏွင့္ ၄င္းတို႔၏ ျပည္သူ႔ေရးရာ ဝန္ေဆာင္မႈ မ်ားကို ထိခိုက္ ေစခဲ့ၿပီး ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ေဆာင္ရြက္သည့္ အစိုးရ အဖဲြ႕ အစည္းမ်ား ၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို အကန္႔အသတ္ ျဖစ္ေစ ခဲ့ပါသည္။ အေျခခံ အေဆာက္ အအံုမ်ား မျပည့္စံုမႈ ႏွင့္ အဆင့္ အတန္း နိမ့္က်မႈ တို႔သည္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ စီးပြားေရး ဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ အတြက္ ႀကီးစြာေသာ အဟန္႔ အတား ျဖစ္ေပၚ ေစခဲ့ ပါသည္။ အက်ဳိးဆက္ အားျဖင့္ ေက်းလက္ ေဒသ မ်ား၏ လူမႈ စီးပြား ဖံြ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ အေျခ အေနသည္ ၿမိဳ႕ျပ ေဒသ မ်ားထက္ သိသာ ထင္႐ွားစြာ ေနာက္က် က်န္ေန ခဲ့ရ ပါသည္။

၃။ အိမ္ေထာင္စုတိုင္း အတြက္ ျပင္ပမွ ႐ိုက္ခတ္လာမႈ ဒဏ္ကို ကာကြယ္ ေပးႏုိင္ေသာ ႐ိုးရာ လံုၿခံဳေရး ကြန္ယက္ တစ္ခု၏ မရွိမျဖစ္ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခု ျဖစ္ေသာ ခ်စ္ခင္ စည္းလုံးမႈသည္ ျမန္မာ့ ေက်းလက္ ေဒသ မ်ားတြင္ ခိုင္မာစြာ အျမစ္ တြယ္လ်က္ ရိွသည္။ အထက္ ေအာက္ ဆက္ဆံေရး အျမစ္ တြယ္ေန ခဲ့သည့္ အတြက္ အုပ္စု အခ်င္းခ်င္း အၾကား လူမႈ စည္းလံုးမႈသည္ အထိုက္ အေလ်ာက္ ႐ွိေသာ္လည္း လူမႈ အရင္း အႏွီး (Social Capital) အားနည္း ေနခဲ့သည္။ ယခင္ အစိုးရ လက္ထက္ ျပည္နယ္မ်ား အၾကား ယုံၾကည္မႈ နည္းပါးျခင္း ႏွင့္ အေသးစား အာဏာ အလဲြသုံးစား ျပဳမႈမ်ား၊ သဘာဝ အရင္း အျမစ္မ်ား ေခါင္းပုံျဖတ္ မတရား ထုတ္ယူ သံုးစဲြမႈမ်ား၊ ေျမသိမ္း ယူျခင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ စီမံကိန္းႀကီးမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေသာ ေနရာမ်ားတြင္ အတင္းအၾကပ္ ဖယ္႐ွားမႈႏွင့္ အတင္း အဓမၼ ေစခိုင္းမႈမ်ား၊ ပဋိပကၡမ်ားႏွင့္ အက်င့္ပ်က္ ခ်စား ေနေသာ တရား စီရင္ေရးတို႔ ပါဝင္သည္။ ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးမႈ၊ ညံ့ဖ်င္းေသာ ဝန္ေဆာင္မႈ တို႔ႏွင့္ အတူ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ လူ႔အဖဲြ႕ အစည္းၾကား ဆက္ဆံေရး ခ်ဳိ႕တဲ့မႈ တို႕ကို စုေပါင္း အားထုတ္မႈျဖင့္ ရင္ဆုိင္ ေျဖ႐ွင္းျခင္း မ႐ွိခဲ့လွ်င္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ၏ အသြင္ ကူးေျပာင္းေရးကို ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ သြားႏိုင္သည့္ အလားအလာ ျဖစ္ေပၚ ႏိုင္ပါသည္။

က႑ႏွင့္ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား အေျခအေန
၄။ စီးပြားေရး အခြင့္ အလမ္းမ်ား တိုးျမႇင့္ လာေစရန္ ႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈ အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္ လာေစရန္ တို႔အတြက္ အထက္မွ ေအာက္သို႔ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အစား ေအာက္ေျခမွ အထက္သို႔ တာဝန္ခံ ေဆာင္ရြက္ျခင္း အစိုးရမွ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ ျဖစ္စဥ္၏ အလြန္ အေရး ႀကီးေသာ အစိတ္ အပိုင္း တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ထို ေျပာင္းလဲမႈသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ လူ႔ အဖဲြ႕ အစည္းၾကား ေကာင္းမြန္ေသာ ဆက္ဆံေရး တစ္ခုကို ထူေထာင္ ႏိုင္မည့္ အေျခခံ အုတ္ျမစ္ ျဖစ္သည္။ ဤ စနစ္ အေျပာင္း အလဲ (paradign shift) ၏ အဓိက သြင္ျပင္ လကၡဏာမွာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ လမ္းၫႊန္သည့္ အတိုင္း လူထု အေျချပဳ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး ခ်ဥ္းကပ္မႈ နည္းလမ္း ျဖစ္ၿပီး၊ ယင္း နည္းလမ္းသည္ ဆင္းရဲသား ျမန္မာ့ ေက်းလက္ လူ႔ေဘာင္ အဖဲြ႕ အစည္း အတြက္ ႀကီးမားေသာ အက်ဳိးကို ျဖစ္ထြန္း ေစႏိုင္သည္။ သို႔ရာတြင္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္၌ မူဝါဒ အဆုံး အျဖတ္ ေပးျခင္းႏွင့္ ေဒသႏၲရ အဆင့္၌ မူဝါဒကို အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ျခင္း တို႔ အၾကားတြင္ ကြာဟခ်က္ ႐ွိေနဆဲ ျဖစ္သည္။
၅။ ကမၻာ တစ္ဝွမ္း အေတြ႕ အႀကဳံမ်ား အရ လူထု အေျချပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ခ်ဥ္းကပ္မႈ နည္းလမ္းသည္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ၏ အလြန္ အေရးပါေသာ အသြင္ ေျပာင္းမႈ ျဖစ္စဥ္ ကာလတြင္ အဓိက က်ေသာ ေျပာင္းလဲမႈ လကၡဏာ တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ရပ္ရြာ အေျချပဳ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ား ထံသို႕ ကိုယ္ပိုင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လမ္းေၾကာင္း ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ႏွင့္ ေရြးခ်ယ္ ရာတြင္ ရင္းျမစ္မ်ား သုံးစဲြခြင့္ ဟူသည့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ခြဲေဝ ေပးျခင္းသည္ အတိတ္ ကာလ မူဝါဒမ်ားမွ ေဖာက္ထြက္ လိုသည့္ အစိုးရ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ျပသရာ ေရာက္သည့္ အျပင္ ဆင္းရဲသား ေက်းလက္ လူထုႏွင့္ ေဒသ အာဏာပိုင္မ်ား အၾကား အျပဳ သေဘာ ေဆာင္သည့္ ဆက္ဆံေရးကို တည္ေထာင္ ႏိုင္မည္ ျဖစ္ရာ အေျခခံ လူတန္းစား မ်ား၏ အျမင္ မ်ားကို ျပည္ေထာင္စု အစိုးရမွ သိရွိ ေစႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ NGOs ႏွင့္ ကမၻာ့ဘဏ္ ကဲ့သို႕ေသာ New Stakeholders မ်ားကို ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ျဖစ္စဥ္ အတြင္းသို႕ ေခၚေဆာင္ လာျခင္း အားျဖင့္ ေျပာင္းလဲမႈ အတြက္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား က်ယ္ျပန္႕ လာေစ ႏိုင္ပါသည္။ ထုိ႕အျပင္ တတိယ အဖြဲ႕ အစည္း (Third-party) ၏ ေစာင့္ၾကည့္မႈ မ်ားျဖင့္ ရန္ပုံေငြ သုံးစြဲမႈ၌ တာဝန္ခံျခင္း၊ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈ ရွိေစျခင္း တို႔ကို တြန္းအား ေပးသည့္ ယႏၲရားကို ထူေထာင္ ေပးျခင္း အားျဖင့္ ေအာက္ေျခ အဆင့္ အပါ အဝင္ အဆင့္ အားလံုး၌ ကေျပာင္း ကျပန္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ မ်ားကို ကာကြယ္ ေပးႏိုင္ျခင္း၊ ၄င္းတို႕၏ လုပ္ငန္း အေကာင္ အထည္ ေဖာ္မႈကို အာမ ခံ သကဲ့သို႕ ျဖစ္ျခင္း၊ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား အေပၚ အမ်ား၏ ယုံၾကည္မႈ တိုးပြား လာေစျခင္း တို႕ ျဖစ္ထြန္း လာေစမည္ ျဖစ္ပါသည္။ လူထု အေျချပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အမ်ိဳးသား စီမံကိန္းသည္ ေဒသႏၲရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ႏွင့္ အဖဲြ႕ အစည္း ဆိုင္ရာ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ အေျခခံ အုတ္ျမစ္ တည္ေဆာက္ ရာတြင္ ကူညီ ေထာက္ပံ့ ေပးရန္ ရည္ရြယ္ ပါသည္။

စီမံကိန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဦးတည္ခ်က္
၆။ စီမံကိန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဦးတည္ခ်က္မွာ ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးေသာ ေက်းလက္ လူထု သည္ အေျခခံ လူမႈ-စီးပြား အေဆာက္ အအံုမ်ား ႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈ မ်ားကို လူထု ဗဟိုျပဳ စနစ္ က်င့္သံုး ျခင္းျဖင့္ ရယူ သံုးစဲြ ႏိုင္ေစရန္၊ ဌာန ဆိုင္ရာ ဝန္ထမ္း မ်ားႏွင့္ ေက်းလက္ ျပည္သူ လူထု၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ႏွင့္ အရည္အေသြး မ်ားကို ျမႇင့္တင္ ေပးရန္ႏွင့္ ျဖစ္ေပၚ လာႏိုင္ေသာ ေဘးအႏၲရာယ္ မ်ားႏွင့္ အေရးေပၚ အေျခအေန မ်ားတြင္ ထိေရာက္ လ်င္ျမန္စြာ တုန္႔ျပန္ ႏိုင္ ေစရန္ တို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ဦးတည္ခ်က္မ်ား ေအာင္ျမင္ ေစရန္အတြက္ (က) ေက်းရြာ လူထုက ေရြးခ်ယ္ ထားသည့္ ေက်းလက္ အေျခခံ အေဆာက္ အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ ျပဳျပင္ မြမ္းမံျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ ရန္ပံုေငြမ်ား ေထာက္ပံ့ျခင္း၊ () ေဒသ အာဏာပိုင္ မ်ား၏ ပူးေပါင္း ကူညီမႈျဖင့္ ထိေရာက္ေသာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေရြးခ်ယ္ ႏိုင္ရန္၊ စီမံကိန္း ေရးဆဲြ ႏိုင္ရန္ႏွင့္ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ရန္ တို႔အတြက္ ေက်းရြာ လူထု၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမႇင့္တင္ ေပးျခင္းႏွင့္ () အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ အမ်ိဳးသားတို႕ ပါဝင္ေသာ ဆင္းရဲ သူမ်ားႏွင့္ ထိခိုက္ လြယ္ အုပ္စုမ်ား၏ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈကို အေလး ထားျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ သြားပါမည္။

စီမံကိန္း အေၾကာင္း ေဖာ္ျပခ်က္
၇။ စီမံကိန္းတြင္ အပိုင္း () ပိုင္းပါဝင္ၿပီး ခန္႕မွန္း () ႏွစ္ ေက်ာ္ ၾကာ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။ လုပ္ငန္း တိုးတက္မႈ အေပၚ မူတည္၍ ရန္ပုံေငြကို လႊဲေျပာင္း ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အပိုင္း () ခု စီ တြင္ အမ်ိဳး သမီး မ်ားအား လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေပးျခင္း ကဲ့သို႕ေသာ က်ား-မ တန္းတူ ညီမွ် အခြင့္ အေရး ရရန္ ႀကိဳးပမ္း ေပးထားသည့္ တိက်ေသာ လုပ္ငန္းရပ္မ်ား ပါဝင္ ပါသည္။
(က) အပိုင္း() လူထုသို႔တိုက္႐ိုက္ေထာက္ပံ့ေငြ (ေဒၚလာ ၅၂.၂ သန္း) ဦးစားေပး ရပ္ရြာ အေျချပဳ အေျခခံ အေဆာက္ အဦမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ (၁၅)ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္း႐ွိ ေက်းရြာ အုပ္စု (၆၄ဝ) ခန္႔ အား တစ္ႏွစ္ လွ်င္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ (၂၇ဝဝဝ) ျဖင့္ () ႏွစ္ ရန္ပုံေငြ ေထာက္ပံ့ ပါမည္။ ရန္ပုံေငြ ေထာက္ပံ့ ေပးမည့္ အေျခခံ အေဆာက္ အအံု ေရြးခ်ယ္ ရာတြင္ အၾကံဳး မဝင္ေသာ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ား စာရင္းကို အေျခခံ၍ ေက်းရြာ လူထုမွ မိမိ လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ အညီ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ ရပါမည္။ ယင္းတို႔တြင္ ေက်းလက္ လမ္းမ်ား၊ လူသြားလမ္းမ်ား ႏွင့္ တံတားမ်ား၊ အေသးစား တမံမ်ား၊ ေသာက္သုံးေရရရွိေရးစနစ္၊ စာသင္ခန္းမ်ားႏွင့္ က်န္းမာေရးဌာနမ်ား ျပဳျပင္မြမ္းမံျခင္းမ်ား၊ အေသးစား ေက်းလက္ မီးလင္းေရး လုပ္ငန္းမ်ား ပါဝင္ ပါသည္။ သို႕ရာတြင္ အစိုးရႏွင့္ ေက်းရြာ လူထု အေနျဖင့္ Community Empowerment ခ်ဥ္းကပ္မႈ နည္းလမ္းႏွင့္ အကြၽမ္းဝင္ျခင္း မရွိသည့္ အတြက္ စီမံကိန္း ပထမႏွစ္ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ရာ၌ စံျပဳ ထားေသာ ဒီဇိုင္းမ်ားကို အသုံးျပဳ၍ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ရန္ လြယ္ကူသည့္ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းခဲြမ်ား ကိုသာ ေရြးခ်ယ္ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္သည္။ လူထုသို႔ တိုက္႐ိုက္ ေထာက္ပ့ံေငြကို ေက်းရြာသူ၊ ရြာသားမ်ား ပါဝင္ေသာ စီမံကိန္း ေရးဆဲြေရး လုပ္ငန္းစဥ္ကို အသံုးျပဳ၍ ေက်းရြာ အုပ္စု တစ္ခု အတြင္းရွိ ေက်းရြာမ်ား အားလုံးသို႔ ခြဲေဝ ခ်ထား ေပးမည္ ျဖစ္ပါသည္။
() အပိုင္း() ကူညီ ေထာက္ပံ့ ေပးျခင္းႏွင့္ စြမ္းေဆာင္ရည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေစျခင္း (ေဒၚလာ၁၄.၂သန္း)။ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္ အဆင့္ တို႔တြင္ နည္းပညာပိုင္း ဆိုင္ရာႏွင့္ အဖဲြ႕ အစည္း ဆိုင္ရာ အကူအညီမ်ား ေပးအပ္ရန္ အတြက္ သံုးစဲြ သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ယင္းတြင္ အပိုင္း () ေခါင္းစဥ္ ေအာက္ရွိ လူထု အေျချပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ႏွင့္ မေက်နပ္ခ်က္ မ်ားကို ေျဖရွင္း ရာတြင္ ကူညီ ေထာက္ပံ့ ေပးေရး ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ လူထု စည္း႐ံုးေရးမွဴးမ်ား ငွားရမ္းျခင္းသည္ ဤေခါင္းစဥ္ ေအာက္တြင္ ပါဝင္ပါသည္။ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္၊ ျပည္နယ္/ တိုင္းေဒသႀကီး အဆင့္၊ ၿမိဳ႕နယ္ အဆင့္ရွိ အစိုးရ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ေက်းရြာ/ ေက်းရြာအုပ္စု ေကာ္မတီ အဖဲြ႕ဝင္ မ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ (ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္သည့္ လုပ္ငန္းစဥ္၊ စီမံကိန္း စီမံခန္႔ခဲြမႈ၊ က်ားမ တန္းတူ ညီမွ်မႈ ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးထု ပါဝင္မႈ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ စီမံ ခန္႔ခဲြမႈႏွင့္ လူမႈေရးရာ တာဝန္ခံမႈ) ျမႇင္တင္ ေပးမည့္ ကူညီ ေထာက္ပံ့ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ပါဝင္သည္။ ထို႔အျပင္ မေက်နပ္မႈ ေျဖရွင္းျခင္း ဆိုင္ရာ နည္းလမ္းမ်ား ဘ႑ာေရးႏွင့္ နည္းပညာပိုင္း ဆိုင္ရာ စာရင္း စစ္ေဆး ျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ လြတ္လပ္ေသာ တတိယ အဖဲြ႕အစည္း (Third-party) ငွားရမ္းျခင္းမ်ား အတြက္ ကုန္က် စရိတ္မ်ား ပါဝင္သည္။
() အပိုင္း() အသိပညာႏွင့္ ေလ့လာသင္ယူျခင္း (ေဒၚလာ ၁.၈ သန္း)း။ အစိုးရ ဝန္ထမ္း မ်ားႏွင့္ ေက်းရြာ လူထု ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားကို ျမန္မာ ႏိုင္ငံအတြင္း အျခား ေနရာမ်ား တြင္ လူထု ဗဟိုျပဳ စနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ ေနေသာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းမ်ားသုိ႔ ေလ့လာေရး ခရီးစဥ္မ်ား ေစလႊတ္မည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ အစိုးရ ဝန္ထမ္းမ်ား အေနျဖင့္ လူထု အေျချပဳ ခ်ဥ္းကပ္မႈ နည္းလမ္းမ်ားကို သိရွိ နားလည္ အကြၽမ္း ဝင္ႏိုင္ေစရန္ အတြက္ အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ အျခား ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ားရွိ ေအာင္ျမင္ေသာ လူထု အေျချပဳ စီမံကိန္းမ်ားသို႔ ေလ့လာေရး ခရီးစဥ္မ်ား ေစလႊတ္ျခင္း ပါဝင္သည္။ ယခုႏွစ္တြင္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ေသာ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ား အေပၚ ႏွစ္ပတ္လည္ ေလ့လာ သံုးသပ္ျခင္းကို Stakeholder အားလံုး ပါဝင္မႈျဖင့္ ျပဳလုပ္ သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး ေနာင္ႏွစ္တြင္ ေဆာင္ရြက္မည့္ စီမံကိန္း ဒီဇိုင္းႏွင့္ လုပ္ငန္းမ်ား ပိုမုိ ေကာင္းမြန္ ေစေရး အႀကံျပဳ ေဆြးေႏြး သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းေလ့လာ သံုးသပ္မႈတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈႏွင့္ အက်င့္ပ်က္ ခ်စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား အေပၚ သင္ခန္းစာ ထုတ္ႏုတ္ျခင္းမ်ား လည္း ပါဝင္သည္။ ေနာက္ဆုံးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူထု ဗဟိုျပဳ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္း နယ္ပယ္ တြင္ အလားအလာ အေကာင္းဆုံး တီထြင္ ဆန္းသစ္မႈ မ်ားကို ဖန္တီး ေပးႏိုင္မည့္ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး ေစ်းကြက္ တစ္ခု ေပၚထြန္းေရး ရန္ပုံေငြ ေထာက္ပံ့ ေပးသြားမည္ ျဖစ္သည္။
() အပိုင္း() အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ေရး ေထာက္ပံ့ျခင္း (စီမံခန္႔ခဲြေရး) (ေဒၚလာ ၁၁.၈ သန္း) စီမံကိန္း အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ရန္ အတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပိုင္းႏွင့္ ေထာက္ပံ့ ပို႔ေဆာင္ ေရး ဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား၊ ေစာင့္ၾကည့္ စစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ အကဲျဖတ္ျခင္း ကိစၥမ်ား၊ အစီရင္ ခံျခင္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ကိစၥရပ္မ်ား ေဆာင္ရြက္မည့္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္ အဆင့္ရွိ စီမံကိန္း စီမံခန္႔ခဲြေရး အဖဲြ႕ (အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖဲြ႕) အား ရန္ပုံေငြ ေထာက္ပံ့ ပါမည္။ ထို႔ျပင္ တတိယ အဖဲြ႕အစည္း (Third-party) ၏ ဘ႑ာေရးႏွင့္ နည္းပညာပိုင္း ဆိုင္ရာ စာရင္း စစ္ေဆးျခင္း မ်ားသည္ ဤအပိုင္းတြင္ ပါဝင္သည္။
() အပိုင္း() အေရးေပၚ အေျခ အေန တုန္႔ျပန္ျခင္း (ေဒၚလာ ဝ.ဝ သန္း)။ အေရးေပၚ အေျခ အေန မ်ား၊ ေဘးအႏၲရာယ္ မ်ားႏွင့္ သဘာဝ ကပ္ဆိုးႀကီးမ်ား က်ေရာက္ ခိ်န္တြင္ အလ်င္ အျမန္ တုန္႔ျပန္ ႏိုင္ရန္ စီမံကိန္း ေထာက္ပံ့ေငြ ေခါင္းစဥ္ တစ္ခုခုမွ ဘ႑ာ ေငြေၾကးကို လိုအပ္သလို လႊဲေျပာင္း သံုးစဲြႏိုင္ရန္ အတြက္ ဤအပိုင္း ကို ထည့္သြင္း ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဘ႑ာေငြ ေထာက္ပံ့ျခင္း (အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း)
အရင္းအျမစ္ ပမာဏ
ေခ်းငွါးသူ / လက္ခံသူ .
IDA (ႀကိိဳတင္- ေႄကြးက်န္ ဆပ္ေရး ေထာက္ပံ့မႈ) ၈ဝ.
ဘ႑ာေရးကြာဟခ်က္ -
စုစုေပါင္း ၈၆.

လုပ္ငန္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း
၈။ စီမံကိန္းကို (က) ေက်းရြာႏွင့္ ေက်းရြာအုပ္စု အဆင့္၊ () ၿမိဳ႕နယ္ အဆင့္ ႏွင့္ () ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ဟူ၍ အဓိက အဆင့္ () ဆင့္၌ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္နယ္ / တိုင္းေဒသႀကီး အဆင့္ အာဏာပိုင္ မ်ားသည္ ေပါင္းစပ္ ညိႇႏႈိင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းႏွင့္ ႀကီးၾကပ္ ကြပ္ကဲျခင္း လုပ္ငန္း တာဝန္မ်ား ကို ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ စီမံကိန္းကို ျပည္ေထာင္စု နယ္ေျမႏွင့္ ျပည္နယ္ / တိုင္းေဒသႀကီး (၁၄) ခု ႐ွိ ၿမိဳ႕နယ္ တစ္ၿမိဳ႕နယ္စီျဖင့္ စုစုေပါင္း (၁၅) ၿမိဳ႕နယ္ တို႔တြင္ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ၿမိဳ႕နယ္ ေရြးခ်ယ္ ရာတြင္ ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးမႈကို အဓိကထား စဥ္းစားၿပီး၊ အျခား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အဖဲြ႕အစည္းမ်ား ထံမွ ေထာက္ပံ့ေငြ မရရွိမႈႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး / ျပည္နယ္ အစိုးရ အဖဲြ႕မ်ား၏ စိတ္အား ထက္သန္မႈ တို႔ကို ထည့္သြင္း စဥ္းစား သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္း ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ တန္းတူ ညီမွ် ရွိေစေရး အတြက္ ေရြးခ်ယ္ ခံရေသာ ၿမိဳ႕နယ္မ်ား႐ွိ ေက်းရြာ အုပ္စု အားလုံး၌ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ သြား ပါမည္။

ေက်းရြာႏွင့္ ေက်းရြာ အုပ္စု အဆင့္
၉။ လူထု ကိုယ္စားျပဳ ေက်းရြာ အုပ္စု ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး ေကာ္မတီ (ဖိုရမ္) သည္ အဓိက အဆုံး အျဖတ္ ေပးမည့္ အဖဲြ႕ အစည္း ျဖစ္သည္။ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ အေထာက္ အကူ ျပဳေစရန္ အတြက္ ေကာ္မတီတိုင္း တြင္ ဘ႑ာေရး ဆပ္ေကာ္မတီ () ခုကို ဖြဲ႕စည္း သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ လူထု ပါဝင္မႈ နည္းလမ္းျဖင့္ ေက်းရြာ လူထုသည္ ေကာ္မတီတြင္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ရန္ ေက်းရြာ ကိုယ္စားလွယ္ () ဦး (အမ်ဳိးသား တစ္ဦး ႏွင့္ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦး) ႏွင့္ လူထု စည္းရံုးေရးမႈး မ်ားကို ေထာက္ပံ့ ေပးမည့္ ေက်းရြာ ေစတနာ့ ဝန္ထမ္း (မ်ား) ကို ေရြးခ်ယ္ ရမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ေက်းရြာ လုပ္ငန္း အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီ () ဖြဲ႕ ႏွင့္ ပစၥည္း ဝယ္ယူေရးႏွင့္ ေစာင့္ၾကည့္ စစ္ေဆးေရး ဆပ္ေကာ္မတီ မ်ားကို ဖဲြ႕စည္း မည္ ျဖစ္သည္။

၁ဝ။ ေက်းရြာ အုပ္စု ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး ေကာ္မတီသည္ စီမံကိန္း ရန္ပုံေငြ လက္ခံ ရ႐ွိရန္ ၿမိဳ႕နယ္ အဆင့္၌ ဘဏ္စာရင္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ရန္ပံုေငြ လက္ခံ ရရိွခ်ိန္မွ စ၍ ေကာ္မတီ အဖြဲ႕ဝင္ မ်ားသည္ မိမိ ေက်းရြာ အုပ္စု အတြင္း ၌ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းခြဲ မ်ားကို နည္းပညာ၊ စီးပြားေရး၊ ပစၥည္း ဝယ္ယူေရး၊ ဘ႑ာေရး၊ စီမံ ခန္႔ခဲြေရး၊ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လူမႈေရး ဆုိင္ရာ သတ္မွတ္ လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ား ႏွင့္ စီမံကိန္း အတြက္ ေရးဆဲြ ထားေသာ လုပ္ငန္း အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ေရး လက္စဲြပါ ျပဌာန္းခ်က္ မ်ားႏွင့္ အညီ ေဆာင္ရြက္ သြားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ လူထု စည္း႐ံုးေရးမွဴး မ်ားသည္ စီမံခ်က္ ေရးဆြဲေရး စက္ဝန္းႏွင့္ လုပ္ငန္း အေကာင္ အထည္ ေဖာ္သည့္ ကာလ တေလွ်ာက္လုံးတြင္ ေက်းရြာသူ / ေက်းရြာသားမ်ား၊ ေက်းရြာ အုပ္စု ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေကာ္မတီဝင္ မ်ားႏွင့္ ဆပ္ေကာ္မတီ ဝင္မ်ား ကို ကူညီ ပံ့ပိုး ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ၿမိဳ႕နယ္ အဆင့္
၁၁။ နယ္စပ္ေရးရာ ဝန္ႀကီးဌာန၊ ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဦးစီး ဌာနသည္ ၿမိဳ႕နယ္ အဆင့္္ စီမံကိန္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းကို မိမိ ၿမိဳ႕နယ္႐ံုး မ်ားမွ တဆင့္ တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဦးစီး ဌာန ဝန္ထမ္း မ်ားသည္ နည္းပညာ အကူအညီ မ်ားကို လူထု စည္း႐ံုးေရးမွဴး မ်ားႏွင့္ ေက်းရြာ အုပ္စု ေကာ္မတီမ်ားသို႔ အၿမဲတမ္း ကူညီ ပံ့ပိုးေပး သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ အတြက္ လူထု အေျချပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အေတြ႕အႀကံဳ ရွိေသာ ျပည္တြင္း (သို႔မဟုတ္) အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ NGO/Firm အဖဲြ႕ တစ္ဖဲြ႕သည္ ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဦးစီး ဌာန ၿမိဳ႕နယ္ ႐ုံးတိုင္းကို ကူညီ ေပးသြားမည္။ ထို႕အျပင္ ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဦးစီး ဌာန ရုံးမ်ားသည္ အျခား ဌာနမ်ား၊ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး အဖြဲ႕ အစည္း မ်ားႏွင့္ ေပါင္းစပ္ ၫွိႏိႈင္း ေပးရန္ႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္း ေဆာင္ရြက္ေသာ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ား အေပၚ ေစာင့္ၾကည့္ စစ္ေဆးျခင္း၊ အစီရင္ခံျခင္း တို႔ကို ေဆာင္ရြက္ သြားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

၁၂။ ၿမိဳ႕နယ္ အကူအညီ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ဆပ္ေကာ္မတီသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ အဆင့္ႏွင့္ ေက်းရြာ အုပ္စု အဆင့္မ်ား အၾကား အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ႏွင့္ ထိေရာက္စြာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ေရး လုပ္ငန္း မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ ေပးမည့္ ၾကားခံ အဖဲြ႕အစည္း ျဖစ္သည္။ ေက်းရြာသား မ်ားႏွင့္ ေက်းရြာ အုပ္စု ေကာ္မတီမ်ားမွ ေဆာင္ရြက္သည့္ ေအာက္ေျခမွ အထက္သို႕ တာဝန္ယူေသာ စီမံကိန္း ေရးဆြဲမႈ မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီး ဌာနမ်ားႏွင့္ ေပါင္းစပ္ ၫွိႏႈိင္း ေပးမႈ ကိုလည္း ၿမိဳ႕နယ္ အကူအညီ ေပးေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈ ဆပ္ေကာ္မတီမ်ားက လုပ္ေဆာင္ ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕နယ္ အကူအညီ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ဆပ္ေကာ္မတီ ႐ံုးမ်ား အတြက္ ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဦးစီး ဌာန ၿမိဳ႕နယ္႐ံုး မ်ားသည္ စီမံကိန္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး႐ံုး အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္သည္။

တိုင္းေဒသႀကီး / ျပည္နယ္ အဆင့္
၁၃။ တိုင္းေဒသႀကီး / ျပည္နယ္ အဆင့္တြင္ မည္သည့္ စီမံကိန္း႐ံုး၊ နည္းပညာ ကူညီမႈ ႏွင့္ အဖြဲ႔အစည္း ဆိုင္ရာ ေထာက္ပံ့မႈ ကိုမွ် ျပဳလုပ္မည္ မဟုတ္ပါ။ လက္္ရွိ ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဦးစီး ဌာန တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ရုံး မ်ားသည္ ၿမိဳ႕နယ္ အကူအညီ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ဆပ္ေကာ္မတီ၏ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္မႈ မ်ားကို အကဲျဖတ္ ေစာင့္ၾကည့္ ႏိုင္ရန္ အတြက္ သတ္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီး ဌာနမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ အစိုးရ မ်ားႏွင့္ ၫွိႏိႈင္း ေပါင္းစပ္မႈႈမ်ား ျပဳလုပ္ သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ လုပ္ငန္း အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ရာတြင္ ေတြ႔ႀကံဳ ရေသာ ၿမိဳ႕နယ္ အကူအညီ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ဆပ္ေကာ္မတီ၏ အခက္အခဲ မ်ားကို ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဦးစီး ဌာန တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္႐ံုးမ်ားမွ ကူညီ ေျဖရွင္း ေပးသြားမည္ ျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စု အဆင့္
၁၄။ အဆိုျပဳ စီမံကိန္းကို စီမံခန္႕ခြဲရန္ ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဦးစီး ဌာနသည္ ၄င္း၏ လက္ရွိ ဖြဲ႕စည္းပုံ အတြင္း၌ စီမံကိန္း ဒါရိုက္တာ () ဦးကုိ ခန္႕အပ္မည္ ျဖစ္ၿပီး၊ စီမံကိန္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ရုံးကိုလည္း ဖဲြ႕စည္း ထူေထာင္ သြားမည္ ျဖစ္သည္။ လုပ္ငန္း တာဝန္မ်ားတြင္ လုပ္ငန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရး လက္စဲြပါ သတ္မွတ္ လမ္းၫႊန္ခ်က္မ်ား ႏွင့္ အညီ လိုက္နာ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ျခင္း၊ နည္းပညာ အကူအညီ ႏွင့္ အဖြဲ႕ အစည္း ဆိုင္ရာ အေထာက္ အပံ့ ဆိုင္ရာ အႀကံေပး ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ရယူျခင္း၊ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း၊ စီမံကိန္းတြင္ ပါဝင္သူမ်ား အားလုံး၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ တိုးျမွင့္ေရး ေဆာင္ရြက္ ေပးျခင္း၊ ေစာင့္ၾကည့္ ကြပ္ကဲျခင္း၊ အကဲျဖတ္ျခင္း ႏွင့္ အစီရင္ခံစာ စုစည္း ျပဳစုျခင္းတို႕ ပါဝင္သည္။

၁၅။ ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဦးစီး ဌာန အတြက္ ဤစီမံကိန္း အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ျခင္းျဖင့္ နည္းပညာ အသစ္ႏွင့္ လုပ္ငန္း လည္ပတ္မႈ ဆိုင္ရာ စိန္ေခၚမႈ အသစ္မ်ား ေတြ႔ၾကံဳလာ လိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဦးစီး ဌာနသည္ ရပ္ရြာ အေျချပဳ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည့္ မွတ္တမ္း ရွိေသာ ျပည္တြင္း ႏွင့္ျပည္ပ NGO/Firm မ်ားကို ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ေစရန္ စည္း႐ုံး လိမ့္မည္။ ၄င္း NGO/Firm မ်ားကို ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဦးစီး ဌာန ဝန္ထမ္းမ်ား၏ လုပ္ငန္း တာဝန္မ်ားကို အကူ အညီ ေပးရန္ အတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးရုံး ေအာက္တြင္ ထားရွိ ႏိုင္သည္။ မေက်နပ္ခ်က္မ်ား ေျဖရွင္းမႈ ယႏၲရားကို အသံုးျပဳ၍ မေက်နပ္ခ်က္ တိုင္ၾကားမႈမ်ား အေပၚ ေစာင့္ၾကည့္ျခင္း ႏွင့္ ေျဖရွင္းျခင္း မ်ားကို စီမံကိန္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ႐ံုးသို႔ ကူညီ ပံ့ပိုးေပး သြားမည္။

၁၆။ ႏိုင္ငံျခား အကူအညီ စီမံခန္႔ခဲြမႈ လုပ္ငန္း ေကာ္မတီသည္ အစိုးရ ဌာနမ်ား အၾကား လူထု အေျချပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ား ပိုမို တြင္က်ယ္ လာေစရန္ အဓိက အခန္းက႑မွ မျဖစ္မေန ေဆာင္ရြက္ ေပးရမည္။ ယင္း အဖဲြ႕သည္ စီမံကိန္း ဦးေဆာင္ ေကာ္မတီ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ၿပီး လုပ္ငန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ျခင္း ဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားကို ၾကည့္႐ႈျခင္း၊ ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရး ဦးစီး ဌာနသို႕အၾကံ ျပဳျခင္း မူဝါဒေရးရာ (သို႕မဟုတ္) နက္နဲေသာ လုပ္ငန္း လည္ပတ္မႈ ဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္ မ်ားကို ကူညီ ေျဖရွင္းျခင္း၊ ပတ္သက္ ဆက္ႏြယ္ ေနသည့္ ဝန္ႀကီး ဌာနမ်ား ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ ေစေရး ေဆြးေႏြး ၫွိႏႈိင္း ေပးျခင္း တို႕ကိုလည္း ျပဳလုပ္ သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ယင္း အဖဲြ႕သည္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ား ေရြးခ်ယ္ ရာတြင္ သေဘာ တူညီမႈ ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

Video