ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္
ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာန
လူထု အေျချပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အမ်ိဳးသား စီမံကိန္း
အၾကံေပးျခင္း အစီအစဉ္
၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေဖေဖၚဝါရီလ ၈ ရက္
ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္အား
လူထု အေျချပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အမ်ိဳးသား စီမံကိန္းကို ေဆာင္ရြက္ရန္ ကမ႓ာ့ဘဏ္က အေမရိကန္ေဒၚလာ
သန္း (၈၀) ေထာက္ပံ့ခဲ့ပါသည္။ ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဦးစီးဌာနသည္ စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖၚ
ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။ ဤ စီမံကိန္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးေသာ ေက်းလက္ေန
ျပည္သူမ်ား အေျခခံ အေဆာက္အဦမ်ား ႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို လူထု အေျချပဳ နည္းလမ္းျဖင့္
လက္လွမ္း မွီ အသုံးခ် ႏိုင္ေစရန္၊ အစိုးရ၏ လူထု အေျချပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးသို႔ ေျပာင္းလဲရာတြင္
အေထာက္အကူ ျပဳေစရန္ ႏွင့္ အစိုးရ၏ သဘာဝ ေဘးအႏၲရာယ္ႏွင့္
အေရးေပၚ အေျခအေန မ်ားတြင္ တုန္႔ျပန္မႈ စြမ္းရည္ တိုးတက္ လာေစရန္ ျဖစ္ပါသည္။ စီမံကိန္း
ပံုစံျပဳ ေရးဆြဲျခင္း ႏွင့္ အေကာင္အထည္ ေဖၚျခင္း တို႔တြင္ သက္ဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားထံမွ
အၾကံဉာဏ္ ရယူျခင္းကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္ေဆာင္ရန္ ပါရွိပါသည္။ ဤ စာတန္းတြင္ လက္ရွိ
အခ်ိန္အထိ သိျမင္သေလာက္ကိုသာ ေဖၚျပထားျခင္း ျဖစ္ၿပီး ေျပာင္းလဲမႈ ရွိလာပါက ထပ္မံ ျပင္ဆင္
တင္ျပ သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
သက္ဆိုင္သူ ပုဂၢိဳလ္မ်ား
တြင္ အဓိက အုပ္စု ႏွစ္ခု ခြဲျခားႏိုင္ပါသည္၊ (၁) စီမံကိန္း၏ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳးကို
ခံစားရမည့္ ေက်းလက္ ျပည္သူမ်ား၊ (၂) အဓိက အစိုးရ မဟုတ္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား (NGOs)၊ လူထု
အေျချပဳ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား (CSOs) ႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေဆာင္ရြက္ေနသူ မိတ္ဘက္ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ား
အစရွိသည့္ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။
ဤ သက္ဆိုင္သူ ႏွစ္မ်ိဳးစလုံးသည္
ရည္မွန္းခ်က္ တစ္ခုတည္း ဆီသို႔သာ ဦးတည္ေသာ အၾကံေပးမႈကို လုပ္ေဆာင္ၾကမည္ ျဖစ္သည္။ ထို
ရည္မွန္းခ်က္သည္ကား အစိုးရက အဓိက သက္ဆိုင္သူ မ်ား၏ ကူညီ ေထာက္ပံ့မႈ အမ်ားဆုံး ရရွိေသာ
အေကာင္ အထည္ ေဖၚေရး အစီအစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ေစေရး ႏွင့္ ဤ လုပ္ငန္း ျဖင့္ အသက္ေမြး လုပ္ငန္း
လုပ္ေဆာင္ေနသူတို႔၏ အေတြ႕ အၾကံဳ ဗဟုသုတ တို႔ကို အသုံးခ်၍ အေကာင္ အထည္ေဖၚေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား
ေရးဆြဲေရး တို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အဆုံးအားျဖင့္ အၾကံေပးျခင္းမွ စီမံကိန္း အေပၚတြင္ သက္ဆိုင္သူမ်ား
ႏွင့္ ေကာင္းက်ိဳး ခံစားရမည့္သူမ်ား၏ သေဘာေပါက္ နားလည္မႈ ရရွိလာျခင္း၊ အလားတူ လူထု
အေျချပဳ စီမံကိန္း ေဆာင္ရြက္ ေနသူတို႔ ထံမွ အေတြ႕အၾကံဳ ႏွင့္ ဗဟုသုတမ်ား မွ်ေဝ ရရွိ
ႏိုင္ျခင္း၊ စီမံကိန္း ပုံစံျပဳ ေရးဆြဲရာ ႏွင့္ အေကာင္ အထည္ ေဖၚရာတြင္ တိုးတက္ ေကာင္းမြန္
လာေစျခင္း၊ ႏွင့္ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္မႈ ႏွင့္ ေရရွည္ တည္တံ့မႈ ေကာင္းမြန္
တိုးတက္ ေစျခင္း တို႔ ျဖစ္ေပၚ လာႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
အၾကံဉာဏ္ ရယူျခင္းကို
စီမံကိန္း တေလွ်ာက္လုံး လုပ္ေဆာင္ သြားရန္ စီစဉ္ ထားရွိသည္၊ လူထု ကို အာ႐ုံ ျပဳေသာ
စီမံကိန္း ပုံစံ ျဖစ္ၿပီး ေလ့လာ မွတ္သားမႈ ႏွင့္ ခံယူမႈ ကို ထိန္းသိမ္း ထားမည္။
အၾကံဉာဏ္ ရယူျခင္းကို
ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာနမွ စီမံကိန္းရုံးက ဦးေဆာင္ မည္ ျဖစ္သည္။
ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ၿမိဳ႕နယ္ရုံးသည္ ေက်းရြာ ႏွင့္ ေက်းရြာ အုပ္စု မ်ား၏
စီမံကိန္း စက္ဝန္း မ်ားတြင္ အၾကံေပးမႈမ်ားကို တာဝန္ယူမည္ ျဖစ္သည္၊ ထို ၿမိဳ႕နယ္႐ုံးကို
စီမံကိန္း ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ နည္းပညာ အကူအညီ ေပးရန္ ငွားရမ္း ထားေသာ အစိုးရ မဟုတ္ေသာ
အဖြဲ႕အစည္း မ်ား ႏွင့္ စည္း႐ုံးေရးမွဴးမ်ား၊ ေက်းရြာ ေစတနာ့ ဝန္ထမ္း မ်ားက အကူအညီ ေပးၾကမည္
ျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ေက်းလက္ ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး
တိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာနသည္ အျခား သက္ဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ အၾကံေပးျခင္းကို
တာဝန္ယူ သြားမည္ ျဖစ္သည္။
စီမံကိန္း၏ အက်ိဳး ေက်းဇူး ခံစားရမည္သူမ်ား၊
ေက်းရြာမ်ား
ကိစၥရပ္။ စီမံကိန္း တြင္ အက်ိဳး ေက်းဇူး ခံစားရမည္သူ
အုပ္စု အားလုံး သာတူ ညီမွ် ခံစားခြင့္ ရရွိေစရန္။
တက္ေရာက္သူမ်ား။ စီမံကိန္း ေဆာင္ရြက္ေသာ ေက်းရြာရွိ
အုပ္စုတိုင္း (အမ်ိဳးသမီးမ်ား၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား၊ အပယ္ခံမ်ား) ကို စီမံကိန္း အေကာင္
အထည္ေဖၚေသာ ကာလ တေလွ်ာက္လုံးတြင္ တက္ၾကြစြာ ပါဝင္ အၾကံေပး ၾကေစရန္ အားေပးသြားရန္။
လႈပ္ရွားမႈမ်ား။
(က) ရြာလုံးၾကြတ္ အစည္းအေဝးမ်ား က်င္းပ၍ စီမံကိန္း အေကာင္ အထည္ေဖၚေသာ ကာလ
တေလွ်ာက္လုံး စီမံကိန္း ႏွင့္ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းခြဲမ်ားကို မိတ္ဆက္ တင္ျပရန္၊ လႈပ္ရွားမႈမ်ား
စီမံခ်က္ ခ်ရန္၊ လႈပ္ရွားမႈမ်ား ကို ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ရန္၊ တိုးတက္မႈ ပုံမွန္ အစီရင္ခံ
တင္ျပရန္
(ခ) စီမံကိန္း ပထမ ႏွစ္တြင္ ေက်းရြာ ျပည္သူမ်ားသည္ ေစတနာ့ ဝန္ထမ္းမ်ား၊
ေက်းရြာ အုပ္စု ဖိုရမ္ တက္ေရာက္မည့္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ား၊ ေက်းရြာ အေကာင္ အထည္ ေဖၚေရး
ေကာ္မတီဝင္မ်ား၊ ဝယ္ယူေရး ႏွင့္ ေစာင့္ၾကည့္ စစ္ေဆးေရး ဆပ္ ေကာ္မတီဝင္မ်ား ေရြးေကာက္
တင္ေျမွာက္ၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်းရြာတြင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေကာ္မတီမ်ား ရွိေနၿပီး ျဖစ္ပါက
ေက်းရြာသူ ေက်းရြာသားမ်ား၏ ယင္းေကာ္မတီသည္ စီမံကိန္းတြင္ အသုံး ခ်ႏိုင္မႈ အေပၚ အၾကံေပးမႈကို
ရယူ ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
(ဂ) စိမံကိန္း ပုံစံ၏ ေမွ်ာ္မ်န္းခ်က္ အရ ေက်းရြာသားမ်ားသည္ (၁) ဦးစားေပး
လိုအပ္ခ်က္ မ်ား ႏွင့္ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းခြဲမ်ားကို လူထု ပုးေပါင္း ပါဝင္မႈ ျဖင့္
ေဖၚထုတ္ သတ္မွတ္ ႏိုင္ (လိုအပ္လွ်င္ ျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္ႏိုင္) လာမည္၊ (၂) စီမံကိန္း
လုပ္ငန္းခြဲမ်ား ေဆာင္ရြက္ ၿပီးစီးေသာ အခါ ေက်းလက္ လူထုသည္ လူထု ပူးေပါင္း ပါဝင္မႈ
ျဖင့္ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီမ်ား ဖြဲ႕စည္း၍ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
(ဃ) ေက်းရြာ အဆင့္ အၾကံေပးျခင္း တြင္ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းခြဲ တစ္ခုခ်င္းစီတြင္
နည္းပညာ အၾကံေပး ပုံစံ ႏွင့္ အျခား မွတ္တမ္း မွတ္ရာမ်ား ဆိုင္ရာ အၾကံေပးျခင္း ဟူ၍ ႏွစ္ပိုင္း
ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္၊ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းခြဲ တစ္ခု၏ ပုံစံ ဒီဇိုင္း၏ လုံေလာက္မႈ အျပင္
ထိခိုက္ ခံရႏိုင္ေသာ လူထု ႏွင့္ အက်ိဳး ခံစားရမည့္ လူထု တို႔အေပၚ သက္ေရာက္ ႏိုင္ေျခ
ႏွင့္ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ ထားရွိမႈ တို႔ကိုလည္း အႀကံေပးရမည္ ျဖစ္သည္။
(င) ယခု အခ်ိန္တြင္ ခ်ထားေပးေသာ ရန္ပုံေငြသည္ အနည္းငယ္ေသာ
ပမာဏသာ ျဖစ္သျဖင့္ သိသာ ထင္ရွားေသာ ပုံေသပိုင္ ပစၥည္း ဆုံး႐ႈံးရမႈ၊ ေ႐ႊ႕ေျပာင္း ေပးရမႈတို႔
ရွိႏိုင္မည္ မဟုတ္ေသးပါ။ အကယ္၍ ရွိလာပါက သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ႏွင့္ လူမႈ အကာအကြယ္ ေပးေရး
မူေဘာင္ (ESSAF) ပါ လုပ္ငန္းစဉ္မ်ား အတိုင္း ေဆာင္႐ြက္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ESSAF တြင္ ယင္းသို႔ေသာ
ပုံေသပိုင္ ပစၥည္း ဆုံး႐ႈံးရမႈ၊ ေ႐ႊ႕ေျပာင္း ေပးရမႈတို႔ ရွိေသာ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းခြဲကို
အေကာင္ အထည္ ေဖၚရာတြင္ (၁) ဆိုးက်ိဳး ထိခိုက္ ခံစားရမည့္ လူထု ႏွင့္ ႀကိဳတင္ ေဆြးေႏြး
အၾကံေပးမႈ ရယူရမည္၊ (၂) အေလ်ာ္ေပးေရး အစီအမံမ်ား ႏွင့္ အျခား ေထာက္ပံ့မႈ တို႔အတြက္ ေဆြးေႏြး အၾကံေပးမႈ ရယူရာတြင္ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းခြဲေၾကာင့္
ပုံေသပိုင္ ပစၥည္း ဆုံး႐ႈံးရမႈ၊ ေ႐ႊ႕ေျပာင္း ေပးရမႈတို႔ ထိခိုက္ ခံစားရေသာ အိမ္ေထာင္စု၏
သေဘာထား အၾကံေပးမႈကို သီးျခား ရယူရမည္ ျဖစ္သည္။
(စ) စီမံကိန္း ပုံစံ ဒီဇိုင္း ႏွင့္ အေကာင္ အထည္ ေဖၚေရး
တို႔သည္ ESSAF တြင္ ေဖၚျပသည့္ အတိုင္း ေဒသခံ တိုင္းရင္းသားတို႔ အက်ိဳး မခံစားရျခင္း
မျဖစ္ရေလေအာင္ အထူး ရည္ရြယ္သည္။ ဤ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ရာတြင္ အၾကံေပးမႈ
အျပည့္ အဝ ရယူျခင္း ႏွင့္ အနီးကပ္ ပူးေပါင္း ပါဝင္ ေစျခင္း တို႔ ပါဝင္သည္။ လႈပ္ရွားမႈတိုင္းသည္
ေဒသခံတို႔၏ ႐ိုးရာ ဓေလ့ ထုံးစံ အတိုင္း ႏွင့္ ေဒသသုံး ဘာသာ စကားျဖင့္သာ ျဖစ္ေစရမည္
ျဖစ္သည္။
(ဆ) ေက်းရြာ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာေရး ဆပ္ ေကာ္မတီ ဝင္
တို႔သည္ ေက်းရြာသားမ်ားထံ လုပ္ငန္း တိုးတက္မႈ အေျခအေနကို တင္ျပရမည္။ စီမံကိန္း ပုံစံ
ဒီဇိုင္း ႏွင့္ အေကာင္ အထည္ ေဖၚေရး တို႔တြင္ ေဖၚျပသည့္ အတိုင္း စီမံကိန္း လုပ္ငန္းခြဲ
တစ္ခုခ်င္း၏ အသုံးစရိတ္ ကို လူထု ျမင္သာေသာ ေနရာတြင္ ျပသ ေပးရမည္။
(ဇ) ေက်းရြာသားမ်ားသည္ မေက်နပ္ခ်က္ တိုင္ၾကား ေျဖရွင္းမႈ
နည္းစဉ္ကို အသုံးျပဳ၍ ျပန္လွန္ သတင္း ပို႔ျခင္း ေထာက္ျပ ေဝဘန္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ ႏိုင္ေစရမည္။
တည္ေနရာ။ စီမံကိန္း
အေကာင္ အထည္ ေဖၚေသာ ေက်းရြာတိုင္းတြင္ အၾကံေပးမႈ ရယူျခင္းမ်ားကို ေက်းရြာ အုပ္စု အဆင့္တြင္
လုပ္ေဆာင္မည့္ လူမႈ စစ္ေဆးျခင္း ခံယူရန္ ရည္မွန္း၍ ျပင္ဆင္ ထားရမည္။
ဘာသာစကား။ အၾကံေပးမႈ
ရယူျခင္းကို ေဒသတြင္ အသုံးမ်ားေသာ (လႊမ္းျခံဳမႈ ေကာင္းေသာ) ဘာသာ စကား ကို အသုံးျပဳ
ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္သည္။ စာရြက္ စာတန္းမ်ား (ဥပမာ- သင္ၾကားေရး လက္စြဲ၊ အၾကံေပးမႈ မွတ္တမ္းမ်ား၊
ေစာင့္ၾကည့္ စစ္ေဆးမႈ အစီရင္ခံစာ) တို႔ကို ျမန္မာ ဘာသာ ႏွင့္ ေဒသသုံး ဘာသာ တို႔ျဖင့္
ေရးသား၍ ေက်းရြာမ်ား၊ ေက်းရြာအုပ္စုမ်ားတြင္ ျဖန္႔ေဝ ထားရမည္။ စီမံကိန္း တိုးတက္မႈ
အက်ဉ္း ကို အဂၤလိပ္ ဘာသာျဖင့္ပါ ျပဳစု၍ တည္ေဆာက္ဆဲ ဝက္ဘ္ဆိုက္တြင္ ေဖၚျပ သြားမည္ ျဖစ္သည္။
နည္းလမ္း။ အၾကံေပးမႈ
ရယူျခင္းကို ပုံစံ မ်ိဳးစုံျဖင့္ ရယူ သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္၊ အမ်ား ျပည္သူ ေဆြးေႏြး ႏိုင္ေသာ
ဖိုရမ္မ်ား (ဥပမာ- ေက်းရြာ ကိုယ္စားလွယ္ ေရြးခ်ယ္ျခင္း ႏွင့္ လူမႈ စစ္ေဆးမႈ ေဆာင္ရြက္ရန္
ေရြးခ်ယ္ျခင္း)၊ အုပ္စုဖြဲ႕ ေဆြးေႏြးျခင္း (ဥပမာ- အမ်ိဳးသမီးမ်ား ေဆြးေႏြးပြဲ၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား
ေဆြးေႏြးပြဲ၊ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ထိခိုက္ ခံစားရမႈ ရွိသူမ်ား ေဆြးေႏြးပြဲ)၊ အဓိက အင္တာဗ်ဴးမ်ား
(ဥပမာ- အရည္ အေသြး ေစာင့္ၾကည့္ စစ္ေဆးမႈ ဆိုင္ရာ၊ အက်ိဳး ျဖစ္ထြန္းမႈ စစ္ေဆးျခင္း ဆိုင္ရာ)
အစရွိသျဖင့္ ပါဝင္ပါသည္။ ေက်းရြာ ေစတနာ့ ဝန္ထမ္း ႏွင့္ စည္း႐ုံးေရးမွဴး မ်ား သည္ ေက်းလက္
အၾကံေပးမႈ ရယူျခင္း အတြက္ အဓိက ဇာတ္ေကာင္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ သုေတသန သမားမ်ားသည္ အထူး
ေလ့လာမႈ မ်ား ကို ဦးေဆာင္ လာႏိုင္ပါသည္။
အျခား သက္ဆိုင္သူ ပုဂၢိဳလ္မ်ား
ကိစၥရပ္။ စီမံကိန္း
အေကာင္ အထည္ ေဖၚ ေဆာင္ရြက္မႈ အေျခအေန အခ်က္ အလက္ မွ်ေဝရန္၊ လူထု အေျချပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး
အေတြ႕အၾကံဳမ်ား ရယူရန္၊ ႏွင့္ စီမံကိန္း ပိုမို ထိေရာက္မႈ ရွိေစေသာ အၾကံျပဳခ်က္မ်ား
ရယူ သြားရန္
တက္ေရာက္သူမ်ား။ အၾကံေပးမႈ
ရယူေသာ အစည္းအေဝ အမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္ အစိုးရ မဟုတ္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ လူထု အေျချပဳ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား
ႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေဆာင္ရြက္ ေနေသာ မိတ္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ႏွင့္ ပညာေရး အသိုင္း အဝိုင္းမ်ား၊
ပုဂၢလိက က႑၊ တိုင္းရင္းသား ကိုယ္စားလွယ္ မ်ား ႏွင့္ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ႏွင့္
မီဒီယာမ်ားကို ဖိတ္ၾကား သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ ပြဲ မ်ားကို က်ယ္ျပန္႔စြာ က်င္းပမည္
ျဖစ္ၿပီး အခ်ိဳ႕ အစည္း အေဝးမ်ားသည္ အေၾကာင္း အရာ တစ္ခု အေပၚ အာ႐ုံျပဳေသာ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား
အျဖစ္ တက္ေရာက္သူ အနည္းငယ္မွ်ျဖင့္ က်င္းပမည္ ျဖစ္ပါသည္၊ အထူးသျဖင့္ လက္ေတြ႕ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း
အျဖစ္ လက္ေတြ႕ လုပ္ကိုင္ ေနသူ တို႔၏ အေတြ႕ အၾကံဳ ႏွင့္ ဗဟုသုတ မ်ားကို ရယူ သြားမည္
ျဖစ္ပါသည္။
လႈပ္ရွားမႈမ်ား။ ေက်းလက္
ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာန သည္ ေအာက္ေဖၚျပပါ
လႈပ္ရွားမႈမ်ားတြင္ သက္ဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ဖိတ္ၾကားရန္ စီစဉ္ ထားရွိပါသည္-
(က) စီမံကိန္း ေဆာင္ရြက္မႈ လက္စြဲ မူၾကမ္း ေဆြးေႏြးျခင္း
(ခ) တိုင္း ေဒသႀကီး ျပည္နယ္ မ်ားတြင္ စီမံကိန္း ေဆာင္ရြက္မည့္
ၿမိဳ႕နယ္ ကို သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား အတိုင္း ေရြးခ်ယ္ျခင္း
(ဂ) စီမံကိန္း စတင္ျခင္း အလုပ္႐ုံ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား
တက္ေရာက္ျခင္း
(ဃ) ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္း စီမံကိန္း မေဆာင္႐ြက္မီ လူထု သိရွိေအာင္
က်င္းပေသာ ပြဲမ်ား တက္ေရာက္ျခင္း
(င) ေက်းရြာမ်ားတြင္ ႏွစ္စဉ္ ေဆာင္ရြက္မည့္ လူမႈ စစ္ေဆးေရး
မ်ား တြင္ ေလ့လာသူ အျဖစ္ တက္ေရာက္ျခင္း
(စ) ေခါင္းစဉ္ အခိုက္ ေဆြးေႏြးရန္ ႏွင့္ ႏွစ္ပတ္လည္
ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေဈးကြက္ ႏွင့္ ႏွစ္ပတ္လည္ သက္ဆိုင္သူ မ်ိဳးစုံ တက္ေရာက္ ေသာ ျပန္လွန္
သုံးသပ္ျခင္း အစည္းအေဝးမ်ား စုစည္း က်င္းပေပးျခင္း
(ဆ) ႏွစ္ပတ္လည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေဈးကြက္ ႏွင့္ ႏွစ္ပတ္လည္
သက္ဆိုင္သူ မ်ိဳးစုံ တက္ေရာက္ ေသာ ျပန္လွန္ သုံးသပ္ျခင္း အစည္းအေဝးမ်ား တက္ေရာက္ျခင္း
အျခား အၾကံေပးမႈ ရယူျခင္း အစည္းအေဝး မ်ားကိုလည္း အေၾကာင္း
အရာ တစ္ခုျခင္း အလိုက္ ေတာင္းဆိုမႈ ရွိပါက က်င္းပ ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ေနရာ။ အၾကံေပးမႈ
ရယူျခင္း အစည္းအေဝး မ်ားကို စီမံကိန္း အေကာင္ အထည္ ေဖၚရာ တိုင္း ေဒသႀကီး ျပည္နယ္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား
ႏွင့္ ရန္ကုန္ အပါအဝင္ ေနရာ မ်ိဳးစုံတြင္ က်င္းပမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ဘာသာစကား။ အျပည္ျပည္
ဆိုင္ရာ မိတ္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ပါဝင္ေသာ အၾကံေပးမႈ ရယူျခင္း အစည္းအေဝး မ်ားကို ျမန္မာ
ဘာသာ ႏွင့္ အဂၤလိပ္ ဘာသာ တို႔ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ အေကာင္ အထည္ ေဖၚရာ တိုင္း
ေဒသႀကီး ျပည္နယ္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ က်င္းပေသာ အၾကံေပးမႈ ရယူျခင္း အစည္းအေဝး မ်ားကို
ျမန္မာ ဘာသာ ႏွင့္ ေဒသတြင္ အသုံးမ်ားေသာ ဘာသာ စကားျဖင့္ အသုံးျပဳ ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
အဓိက ပုံႏွိပ္ ထားေသာ စာရြက္ စာတန္းမ်ားကို ျမန္မာ အဂၤလိပ္ ႏွစ္ဘာသာ ျဖင့္ ျပဳစု ထားမည္
ျဖစ္ၿပီး အခ်ိဳ႕ စာရြက္ စာတန္းမ်ား (ဥပမာ- စီမံကိန္း လုပ္ေဆာင္မႈ လက္စြဲ အက်ဉ္း) တို႔ကို
ေဒသသုံး ဘာသာ စကား ျဖင့္ပါ ျပဳစု ထားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
နည္းလမ္း။ အၾကံေပးမႈ
ရယူျခင္း အစည္းအေဝး အမ်ားစုကို တက္ေရာက္သူ နည္းမ်ား သာ ကြာျခားမႈ ရွိေသာ လူအမ်ား တက္ေရာက္ေသာ
အစည္း အေဝး ပုံစံ က်င္းပမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အင္တာနက္ အသုံးျပဳေသာ အၾကံေပးမႈ ရယူျခင္း မ်ား
ကိုလည္း လိုအပ္သလို က်င္းပ သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ အျမင္ မ်ား၊ အၾကံေပးမႈ မ်ားကို
စီမံကိန္း ဝက္ဘ္ဆိုက္ တြင္ ခ်က္ခ်င္း ေဖၚျပ သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အၾကံေပးမႈ အက်ဉ္းခ်ဳပ္မ်ား
ကိုလည္း တပါတည္း ေဖၚျပ သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
0 comments:
Post a Comment