လူထုဗဟုိျပဳ စီမံကိန္း၏ ေ၀ဖန္အၾကံျပဳ တုိင္ၾကားျခင္းစနစ္ႏွင္႕ပတ္သက္ေသာဆရာျဖစ္သင္ တန္းအား ႏုိ၀င္ဘာႏွင္႕ ဒီဇင္ဘာလမ်ားတြင္ ကန္ပက္လက္၊ နမ္ဆန္ ႏွင္႕ ကြ်န္းစုျမိဳ႕နယ္ အသီးသီးရိွ စီမံကိန္း၀န္ထမ္းမ်ားအား ပို႕ခ်ခဲ႕ပါသည္။ ယင္းေနာက္ ျမိဳ႕နယ္မွစီမံကိန္း၀န္ထမ္းမ်ား သည္အၾကံျပဳ တုိင္ၾကားျခင္းစနစ္ႏွင္႕လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားအားရပ္ရြာလူထုအားသတင္းမွ်ေ၀စည္းရံုးျခင္းအစီအစဥ္မွတဆင္႕ ျဖန္႕ေ၀ခဲပါသည္။ပထမအၾကိမ္ သတင္းမွ်ေ၀စည္းရံုးျခင္းအစီအစဥ္အား စီမံကိန္းရြာေပါင္း (၃၉၁) တြင္လုပ္ေဆာင္ ခဲ႕ျပီးျဖစ္ပါသည္။
၂၀၀၄ ခုႏွစ္ပထမ ၃လပတ္တြင္စီမံကိန္း (၃) ျမိဳ႕နယ္မွေ၀ဖန္အၾကံျပဳတုိင္ၾကားခ်က္ စုစုေပါင္း (၃၃)ခုကိုလက္ခံေျဖရွင္းခဲ႕ပါသည္။ စာျဖင္႕ (၁၇)ခုလူကုိယ္တိုင္/ အစည္းအေ၀းမွတဆင္႕ (၁၂)ခုႏွင႔္ ဖုန္းျဖင္႕ (၄)ခုလက္ခံရရိွခဲ႕ပါသည္။ အၾကံျပဳ တုိင္ၾကားခ်က္၏ ၆၀% မွာရပ္ရြာလူထုထံမွ ျဖစ္ျပီးက်န္ ၄၀% ခန္႕မွမူစီမံကိန္းတြင္းစီမံခန္႕ခြဲမွဳဆိုင္ရာအၾကံျပဳခ်က္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။
လက္ခံရရိွေသာအၾကံျပဳခ်က္အား ျမိဳ႕နယ္အဆင္႕၊ ျပည္ေထာင္စုအဆင္႕ အၾကံျပဳ ေကာ္မတီမ်ားမွ ညိွႏွုိင္းတုိင္ပင္ေျဖရွင္းခဲ႕ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ အၾကံျပဳခ်က္ (ဥပမာ-ေမးခြန္းႏွင္႕ဆုိင္ေသာကိစၥရပ္) မ်ားကိုမူလက္ခံရရိွခ်ိန္တြင္ခ်က္ျခင္းအေၾကာင္းျပန္ႏုိင္ခဲ႕ပါသည္။
၀န္ထမ္းမ်ားႏွင္႕ပတ္သက္ေသာစီမံခန္႕ခြဲမွဳႏွင္႕ဆုိင္ေသာအၾကံျပဳခ်က္မ်ားမွာ -
၁)သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရးကိစၥမ်ား (ဓါတ္ဆီဖိုး၊ ယာဥ္ဆိုင္ရာျပသာနာမ်ား)
၂)ဆက္သြယ္ေရးဆုိင္ရာကိစၥမ်ား အဓိကပါ၀င္ပါ သည္။
ယင္းအၾကံျပဳခ်က္မ်ားကိုျပည္ေထာင္စုအဆင္႕အၾကံျပဳေကာ္မတီမွတုိင္ပင္ေျဖရွင္းကာအၾကံျပဳသူထံသိုု႕အေၾကာင္းျပန္ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ၀န္ထမ္းေရးရာႏွင္႕ဆိုင္ေသာကိစၥမ်ားကိုလည္းသက္ဆိုင္ရာ ျမိဳနယ္အဆင္႕နည္းပညာအၾကံေပးအဖြဲ႕၏ရံုုးခ်ဳပ္သိုု႕ (TTA) သို႕ ညြန္းပို႕ခဲ႕ပါသည္။
ရပ္ရြာလူထုမွ အၾကံျပဳ တုိင္ၾကားခဲ႕ေသာကိစၥမ်ားမ်ားမွာ -
၁) ျမိဳ႕နယ္ စီမံကိန္းအစီအစဥ္ ေရးဆြဲေရးႏွင္႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ေရးေကာ္မတီ(TPIC) မွ အတည္ျပဳေပးခဲ႕ေသာစီမံကိန္းခြဲ (sub-project) မ်ားအေပၚမေက်နပ္ျခင္း၊
၂) ရြာ၏ စီမံကိန္းလုုပ္ငန္းခြဲအတြက္ ရရိွေသာေထာက္ပ႔ံေငြမ်ားလံုုေလာက္မွဳမရိွဟုုထင္၊
၃) ပိုုစတာမ်ားအားလူအမ်ားျမင္ႏိုုင္ေသာေနရာတြင္ထားရန္
၄) စီမံကိန္းႏွင္႕ပတ္သက္ေသာလတ္တေလာသတင္းမ်ားသိလိုုျခင္း၊
စသည္႕ အၾကံျပဳ တုုိင္ၾကာခ်က္မ်ားပါ၀င္သည္။ အၾကံျပဳ တုုိင္ၾကားခ်က္အားလံုုးကိုုေျဖရွင္းခဲ႕ျပီးျဖစ္ပါသည္။ အေရးၾကီးေသာအၾကံျပဳ တုိင္ၾကားခ်က္အခ်ဳိ႕၏အေသးစိတ္ကိုုေအာက္တြင္ေဖာ္ျပပါ ဇယားတြင္ၾကည္႕ပါ။ အခ်ဳိ႕ေသာအၾကံျပဳ ခ်က္မ်ားကိုစာျဖင္႕အေၾကာင္းျပန္ႏုိင္ေသာ္လည္းအခ်ဳိ႕မွာမူေက်းရြာအတြင္းအစည္း အေ၀းျပဳလုပ္ျခင္းကာတစ္ရြာလံုးအားရွင္းျပခဲ႕ရသည္။
၂၀၀၄ ခုႏွစ္ပထမ ၃လပတ္တြင္စီမံကိန္း (၃) ျမိဳ႕နယ္မွေ၀ဖန္အၾကံျပဳတုိင္ၾကားခ်က္ စုစုေပါင္း (၃၃)ခုကိုလက္ခံေျဖရွင္းခဲ႕ပါသည္။ စာျဖင္႕ (၁၇)ခုလူကုိယ္တိုင္/ အစည္းအေ၀းမွတဆင္႕ (၁၂)ခုႏွင႔္ ဖုန္းျဖင္႕ (၄)ခုလက္ခံရရိွခဲ႕ပါသည္။ အၾကံျပဳ တုိင္ၾကားခ်က္၏ ၆၀% မွာရပ္ရြာလူထုထံမွ ျဖစ္ျပီးက်န္ ၄၀% ခန္႕မွမူစီမံကိန္းတြင္းစီမံခန္႕ခြဲမွဳဆိုင္ရာအၾကံျပဳခ်က္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။
လက္ခံရရိွေသာအၾကံျပဳခ်က္အား ျမိဳ႕နယ္အဆင္႕၊ ျပည္ေထာင္စုအဆင္႕ အၾကံျပဳ ေကာ္မတီမ်ားမွ ညိွႏွုိင္းတုိင္ပင္ေျဖရွင္းခဲ႕ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ အၾကံျပဳခ်က္ (ဥပမာ-ေမးခြန္းႏွင္႕ဆုိင္ေသာကိစၥရပ္) မ်ားကိုမူလက္ခံရရိွခ်ိန္တြင္ခ်က္ျခင္းအေၾကာင္းျပန္ႏုိင္ခဲ႕ပါသည္။
၀န္ထမ္းမ်ားႏွင္႕ပတ္သက္ေသာစီမံခန္႕ခြဲမွဳႏွင္႕ဆုိင္ေသာအၾကံျပဳခ်က္မ်ားမွာ -
၁)သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရးကိစၥမ်ား (ဓါတ္ဆီဖိုး၊ ယာဥ္ဆိုင္ရာျပသာနာမ်ား)
၂)ဆက္သြယ္ေရးဆုိင္ရာကိစၥမ်ား အဓိကပါ၀င္ပါ သည္။
ယင္းအၾကံျပဳခ်က္မ်ားကိုျပည္ေထာင္စုအဆင္႕အၾကံျပဳေကာ္မတီမွတုိင္ပင္ေျဖရွင္းကာအၾကံျပဳသူထံသိုု႕အေၾကာင္းျပန္ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ၀န္ထမ္းေရးရာႏွင္႕ဆိုင္ေသာကိစၥမ်ားကိုလည္းသက္ဆိုင္ရာ ျမိဳနယ္အဆင္႕နည္းပညာအၾကံေပးအဖြဲ႕၏ရံုုးခ်ဳပ္သိုု႕ (TTA) သို႕ ညြန္းပို႕ခဲ႕ပါသည္။
ရပ္ရြာလူထုမွ အၾကံျပဳ တုိင္ၾကားခဲ႕ေသာကိစၥမ်ားမ်ားမွာ -
၁) ျမိဳ႕နယ္ စီမံကိန္းအစီအစဥ္ ေရးဆြဲေရးႏွင္႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ေရးေကာ္မတီ(TPIC) မွ အတည္ျပဳေပးခဲ႕ေသာစီမံကိန္းခြဲ (sub-project) မ်ားအေပၚမေက်နပ္ျခင္း၊
၂) ရြာ၏ စီမံကိန္းလုုပ္ငန္းခြဲအတြက္ ရရိွေသာေထာက္ပ႔ံေငြမ်ားလံုုေလာက္မွဳမရိွဟုုထင္၊
၃) ပိုုစတာမ်ားအားလူအမ်ားျမင္ႏိုုင္ေသာေနရာတြင္ထားရန္
၄) စီမံကိန္းႏွင္႕ပတ္သက္ေသာလတ္တေလာသတင္းမ်ားသိလိုုျခင္း၊
စသည္႕ အၾကံျပဳ တုုိင္ၾကာခ်က္မ်ားပါ၀င္သည္။ အၾကံျပဳ တုုိင္ၾကားခ်က္အားလံုုးကိုုေျဖရွင္းခဲ႕ျပီးျဖစ္ပါသည္။ အေရးၾကီးေသာအၾကံျပဳ တုိင္ၾကားခ်က္အခ်ဳိ႕၏အေသးစိတ္ကိုုေအာက္တြင္ေဖာ္ျပပါ ဇယားတြင္ၾကည္႕ပါ။ အခ်ဳိ႕ေသာအၾကံျပဳ ခ်က္မ်ားကိုစာျဖင္႕အေၾကာင္းျပန္ႏုိင္ေသာ္လည္းအခ်ဳိ႕မွာမူေက်းရြာအတြင္းအစည္း အေ၀းျပဳလုပ္ျခင္းကာတစ္ရြာလံုးအားရွင္းျပခဲ႕ရသည္။
အၾကံျပဳ တုုိင္ၾကားခ်က္မ်ား
|
ေျဖရွင္းပံုုအဆင္႕ဆင္႕
|
|
၁
|
ရြာမွ
ဦးစားေပးေရြးခ်ယ္ထားေသာစီမံကိန္းခြဲသည္
အျခားရံပံုုေငြမ်ား (နတလ၊ ေက်းလက္၊ လႊတ္ေတာ္) စီမံကိန္းမ်ားႏွင္႕တုုိက္ဆိုုင္ေနသည္႕အတြက္ ျမိဳ႕နယ္စီမံကိန္းအစီအစဥ္ ေရးဆြဲေရးႏွင္႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ေရးေကာ္မတီ (TPIC)သည္ဒုုတိယဦးစားေပးစီမံကိန္းခြဲကိုုသာယခုုႏွစ္ စီမံကိန္းစက္၀န္းတြင္ေဆာင္ရြက္ရန္အတည္ ျပဳလိုုက္သည္။
ယင္းကိုုရပ္ရြာလူထုုမွ
မေက်နပ္ပါ။ အျခားရံပံုုေငြကဘယ္ဆီမွမွန္းမေသျခာ၊
ေသျခာေသာဒီစီမံကိန္းကိုုသာလိုုခ်င္ပါ သည္။
အလားတူကိစၥမ်ဳိး(၃)ရြာခန္႕ေတြ႕ရသည္။
|
ျမိဳ႕နယ္အဆင္႕
DRD ႏွင္႕ Twonship TA မ်ားပါ၀င္ေသာ အၾကံျပဳ ေကာ္မတီအစည္းအေ၀းဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ
(TPIC)ႏွင္႕ေဆြးေနြးညိွႏွဳိင္းခဲ႕ပါသည္။ (TPIC) အေနျဖင္႕ ယင္းရြာအားအျခားစီမံကိန္းႏွင္႕ တုိက္ဆိုင္ေနသည္႕အတြက္ ပထမအစားဒုတိယေနရာသို႕ ေရြ႕ရျခင္းျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္လည္းမည္သည္႕ အခ်ိန္ ေထာက္ပံ႕ေၾကးရမည္ကိုအာမခံႏုိင္ျခင္းမရိွပါ။ ေဆြးေႏြးျခင္းအျပီးေနာက္ဆံုးတြင္ ပထမဦးစားေပးစီမံကိန္းအားအတည္ျပဳေပးလုိက္ သည္။ |
၂
|
TPIC မွအတည္ျပဳခ်က္မ်ားကိုလက္ခံသည္။
သို႕ေသာ္
ဒုတိယဦးစားေပးစီမံကိန္းကိုေရြးခ်ယ္ရမည္႕ အစားတတိယဦးစားေပးကိုေရြးခ်ယ္ထားသည္႕အတြက္ ရြာသူရြာသားမ်ားမေက်နပ္။ |
ျမိဳ႕နယ္အဆင္႕
DRD ႏွင္႕ Twonship TA မ်ားပါ၀င္ေသာ အၾကံျပဳေကာ္မတီအစည္းအေ၀းတြင္ ထိုရြာ၏ဖြံ႕ျဖိဳးေရးအစီအစဥ္
ျပန္လည္သံုးသပ္ခဲ႕သည္။ ဒုတိယဦးစားေပးစီမံကိန္းတတိယအဆင္႕ တြင္ေရာက္ ေနေၾကာင္းေတြရသည္။ အေၾကာင္းမွာေက်းရြြာအုပ္စုအဆင္႕ စီမံကိန္းအေထာက္ အကူျပဳ ေကာ္မတီ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖစ္ ေၾကာင္းသိရသည္။ ရြာသားမ်ားအားယင္းကိစၥကိုျပန္လည္ရွင္းျပျပီးဒုတိယစီမံကိန္းစက္၀န္းတြင္ ဒုတိယဦးစားေပး လုပ္ငန္းအားလုပ္ေဆာင္ရန္ သေဘာတူၾကသည္။ |
၃
|
ရံပံုေငြမ်ားခြဲျခမ္းရာတြင္
လူဦးေရကိုအေျခခံသည္ဟုထင္ပါသည္။
မိမိတို႕ရြာသည္ လူဦးေရမ်ားေသာ္လည္းရရိွေသာေငြအခ်ဳိးမွာနည္းသည္႕ အတြက္မေက်နပ္ပါ။ |
ျမိဳ႕နယ္
စီမံကိန္းရံုး၏အေၾကာင္းျပန္ခ်က္ မွာ - ရံပံုေငြမ်ားကိုလူဦးေရအလိုက္ျဖင္႕ ေထာက္ပံ႕ျခင္းကိုအုပ္စုအဆင္႕
တြင္သာက်င္႕သံုးပါသည္။ ေက်းရြာအဆင္႕တြင္ စီမံကိန္း၏ခန္႕မွန္းကုန္က်စားရိတ္ကိုသာအေျခခံ၍အုပ္စုအဆင္႕ စီမံကိန္းအေထာက္အကူျပဳေကာ္မတီမ်ားမွဆံုးျဖတ္ၾကသည္ ဟုရွင္းျပခဲ႕ပါသည္။ |
၄
|
စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားကိုသတ္မွတ္ထားေသာအခ်ိန္တြင္ျပီးဆံုးရန္
အခ်ိန္လုေဆာင္ ရြက္ရပါသည္။ ဘဏၭာေရးႏွင္႕ ၀ယ္ယူေရး လုပ္ငန္းအဆင္႕ဆင္႕သည္ရွုတ္ေထြးလွသည္႕ အတြက္ လုပ္ငန္းၾကန္႕ၾကာလ်က္ရိွသည္။ |
ျမိဳ႕နယ္စီမံကိန္းရံုး၏အေၾကာင္းျပန္ခ်က္မွာ
- CDD စီမံကိန္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင္႕
ပတ္သက္ျပီးရွင္းျပသည္၊ လုပ္ငန္းခြဲမ်ား ျပီးဆံုးျခင္းထက္လူထုမွဦေဆာင္ကာပူေပါင္းေဆာင္ရြက္မွဳျဖင္႕ အေရအေသြးတုိးတက္မွဳကိုပုိမိုလို လားေၾကာင္းအေၾကာင္းျပန္ခဲ႕ပါသည္။ |
၅
|
CDD စီမံကိန္း၏ေထာက္ပံ႕ေငြသည္
အျခားရံပံုေငြမ်ားႏွင္႕ႏွဳိင္းယွဥ္လွ်င္အလြန္နည္းပါ သည္။သုိ႕ေသာ္လုပ္ေဆာင္လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားမွာ မ်ားျပားရွဳတ္ေထြးသည္႕လွသည္႕အ တြက္ရပ္ရြာမွစိတ္၀င္စား မွဳနည္းလာႏုိင္ပါ သည္။ အျခားေထာက္ပံ႕ေငြမ်ားမွာမူသင္တန္းမ်ား ပင္တက္စရာမလိုဘဲတစ္လံုးတစ္ခဲရပါသည္။ |
|
၆
|
စီမံကိန္း၏ပိုစတာမ်ားကိုလူအမ်ားျမင္ႏုိင္သည္႕ေနရာတြင္
ေၾကာ္ျငာေပးပါရန္ လက္ရိွပိုစတာမ်ားကိုမူရာအိမ္မွူးကသူ႕ ၏အိမ္တြင္သာကပ္ထားသည္႕မည္သူမွ်မျမင္ပါ။ |
ျမိဳ႕နယ္
စီမံကိန္းရံုး၏အေၾကာင္းျပန္ခ်က္မွာ- ရပ္ရြာလူထု၏အၾကံဥာဏ္မ်ားကိုယူျပီး
၄င္းသို႕ သတ္မွတ္ေသာေနရာတြင္ စီမံကိန္းပိုစတာအသစ္မ်ားကိုသြားထပ္မံေၾကာ္ျငာခဲ႕ပါသည္။
|
၇
|
ျမိဳ႕နယ္
စီမံကိန္းရံုး၏အေၾကာင္းျပန္ခ်က္မွာ - ရြာရိွစီမံကိန္းအတြက္ ကုန္က်စားရိတ္တြက္ခ်က္ျခင္းကုိ
ျမိဳ႕နယ္ အဆင္႕ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားမွ စနစ္တက် တြက္ခ်က္ထားမွဳကိုအေျခခံျပီးရသင္႕ေသာေငြမ်ားကိုမူအုပ္စုအဆင္႕စီမံကိန္းအေထာက္
အကူျပဳ ေကာ္မတီမွေနျပီး ခြဲေ၀ျခင္းျဖစ္ ပါသည္။ အကယ္၍လုိအပ္မွုမ်ားျဖစ္ေပၚလာပါကျမိဳ႕နယ္အင္ဂ်င္
နီယာမ်ားႏွင္႕ ညိွႏွုိင္းေဆာင္ ရြက္ရပါမည္။
|
အျခားအၾကံျပဳ
ခ်က္မ်ားမွာ - အုပ္စုေကာ္မတီအစည္းအေ၀းအား အုပ္စုရြာမ်ားလွည္႕လည္ က်င္းပရန္၊ အစည္းအေ၀းအား
ၾကိဳတင္အေၾကာင္းၾကားရန္၊ တနဂၤေႏြေန႕တြင္မက်င္းပရန္ စသျဖင္႕ပါ၀င္ပါသည္။ ယင္းတုိ႕ကိုသက္ဆုိင္ရာစည္းရံုးေရးမွဴးမ်ားႏွင္႕
ညိွႏွဳိင္းေဆာင္ရြက္ ျပီးစီးေၾကာင္းအေၾကာင္းျပန္ခဲ႕ပါသည္။
Download PDF Document
Download PDF Document
0 comments:
Post a Comment